Hvordan er det å jobbe i bemanningssenteret?

Er du nysgjerrig på hvordan det er å jobbe i bemanningssenteret? Her møter du sykepleieren Kristian Ken Morales.

Publisert 29.03.2022
Sist oppdatert 08.04.2022

Kristian Ken Morales

cropp kristian ken.jpg

Foto: Svein Lunde, Helse Stavanger

​​Sykepleier Kristian Ken Morales begynte å jobbe på sykehuset via bemanningssenteret da han var nyutdannet.​

1. Hvilke avdelinger på SUS jobber du på?

Jeg veksler nå for tiden mellom akuttgeriatrisk sengepost (1A) og nevrologisk sengepost (6D). Jobber nok mest på 1A. Jeg har i tillegg hatt vakter på kirurgisk sengepost (4E), kardiologisk sengepost (3H), pandemipost og avklaringspost for covid-19.

2. Hvorfor valgte du å jobbe på sykehuset via bemanningssenteret?

Som nyutdannet sykepleier og nyinnflyttet i Stavanger hadde jeg ønske om å komme meg raskt ut i jobb. Bemanningssenteret tilbød muligheter til å jobbe på flere avdelinger på sykehuset. Jeg betraktet det som en spennende og unik sjanse til dykke rett inn i forskjellige typer sykepleie.

3. Beskriv en vanlig jobbdag med tre ord.

Spennende. Lærerikt. Givende.

4. Hva er fordelene med å jobbe i bemanningssenteret?

Du får kolleger på hele sykehuset og nyttige erfaringer fra forskjellige typer sykepleie, som du kan ta med deg videre og dele med andre sykepleiere og kollegaer​