Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.

Bli lærling hos oss

Stavanger universitetssjukehus er stolt av å være en lærebedrift. Vi har lange tradisjoner og mange positive erfaringer med opplæring av helsepersonell.

En gruppe mennesker som poserer for et bilde
På bildet, fra venstre: Åse Marie Mæland og Yvonne Jimenez Donato (helsefagarbeider-lærlinger), Emilie Rike og Ida Tengesdal (ambulansefag-lærlinger), Odd Martin Kro og Ola Skuterud (portørfag-lærlinger).

Stavanger universitetssjukehus tar inn rundt 40 nye lærlinger hvert år fordelt på følgende fag:

• helsearbeiderfaget: 26 lærlinger
  • ambulansefaget: 10 lærlinger
  • portørfaget: 4 lærlinger

Gå til stillingsannonsene på SUS (søk på "lærling").

Muligheter hos oss

Helsearbeiderfaget

Som lærling i helsearbeiderfaget kan vi tilby en læreplass som er spennende og utfordrende, i et godt fagmiljø, og med gode utviklingsmuligheter.

Vi har utarbeidet interne planer som sikrer at læreplanens mål kan oppnås. Felles studiedager, kurs og internundervisning er en del av læreløpet.

Som lærling i helsearbeiderfaget vil du få en rulleringsplan med oversikt over læretiden din i de forskjellige klinikker. Vi har lærlinger på de fleste avdelinger, både medisinsk, ortopedisk, kirurgisk, blod- og kreftsykdommer, kvinne/barn, og forskjellige avdelinger i psykiatrisk klinikk.

Margrete Eintveit
E-post: margrete.eintveit@sus.no

Siw Selvær-Pedersen
E-post: siw.selver-pedersen@sus.no

Hilde Skjervold
E-post: hilde.skjervold@sus.no

Lisa Søderlund Adsem
E-post: lisa.soderlund.adsem@sus.no​

Ambulansefaget

Som lærling i ambulansefaget vil du rullere mellom distriktsstasjon og sentrumsnære stasjoner.

I ambulansefaget arrangeres det lærlingesamlinger for lærlingene flere ganger i året. Samlingene bidrar til samhold for lærlingekullet, refleksjon i grupper, og økt kompetanse fra undervisning i både teori og praksis. Lærlingene får PHTLS (Prehospital Trauma Life Support) og AMLS (Advanced Medical Life Support) i læretiden.

Cecilie Østråt Vigdel
E-post: cecilie.ostrat.vigdel@sus.no

Sara Maymona Falstad Leavy
E-post: sara.maymona.falstad.leavy@sus.no

Portørfaget

Dette er en ny utdannelse som bygger på VG2 helsearbeiderfag. Det er et fag der du får kontakt med mange, og har varierte oppgaver. Du er ansatt hos divisjon for driftsservice på SUS.

Espen Hodeland Penne
E-post: espen.hodneland.penne@sus.no

Leif Moen
E-post: leif.moen@sus.no

Vekterfaget

Her jobber du med service og sikkerhet på sykehuset, og blir ansatt i divisjon for driftsservice.

Kontaktperson:

Leif Moen
Telefon 95 70 13 48​ ​
E-post: leif.moen@sus.no

Divisjon for driftsservice har også lærlingtilbud som logistikkoperatør, yrkessjåfør, avfallsfag og kokkefag (Egersund).​

Registrere CV og søknad

Før du registrerer personopplysningene dine, ber vi om at du leser denne informasjonen nøye:

• Under feltet "utdanning/tittel" kan du skrive skoleelev. Det er viktig at du registrerer både VG1 og VG2 i utdanningsretning og utdanningsnivå.

• På spørsmål om fravær anbefaler vi at du forklarer ”ikke godkjent”-fravær i søknaden, og at du tar med eventuell dokumentasjon på​​​ fravær til intervjuet.
    .
  • ​Du kan gjerne legge ved attester elektronisk, men du må også ta dem med under intervjuet, og hvis du får tilbud om læreplass.​

• Husk å oppgi 2 referanser. Du må spørre dem på forhånd om det er greit at du oppgir dem som referanser.
Sist oppdatert 17.06.2024