Bli lærling hos oss

Stavanger universitetssjukehus er stolt av å være en lærebedrift. Vi har lange tradisjoner og positive erfaringer med opplæring av helsepersonell og ble kåret til årets lærebedrift i 2018 i Rogaland.

En gruppe mennesker som poserer for et bilde
På bildet, fra venstre: Åse Marie Mæland og Yvonne Jimenez Donato (helsefagarbeider-lærlinger), Emilie Rike og Ida Tengesdal (ambulansefag-lærlinger), Odd Martin Kro og Ola Skuterud (portørfag-lærlinger).

Stavanger Universitetssjukehus tar inn rundt 40 nye lærlinger hvert år fordelt på følgende fag:

• Helsearbeiderfaget: 26 lærlinger
  • Ambulansefaget: 10 lærlinger
  • Portørfaget: 4 lærlinger

Her kommer du inn til stillingsannonsene på SUS. (søk på "lærling") Søknadsfristen er den 7. februar. Ikke la muligheten gå fra deg.

Her er mulighetene dine hos oss:

Som lærling i Helsearbeiderfaget kan vi tilby en læreplass som er spennende og utfordrende, i et godt fagmiljø, og med gode utviklingsmuligheter.

Vi har utarbeidet interne planer som sikrer at læreplanens mål kan oppnås. Felles studiedager, kurs og internundervisning er en del av læreløpet.

Helsearbeiderfaget

Som lærling i Helsearbeiderfaget vil du få en rulleringsplan med oversikt over læretiden din i de forskjellige klinikker. Vi har lærlinger på de fleste avdelinger, både medisinsk, ortopedisk, kirurgisk, samt blod- og kreftsykdommer, kvinne/barn, og forskjellige avdelinger i psykiatrisk klinikk.

Margrete Eintveit
Telefon 922 04 817
E-post: margrete.eintveit@sus.no

Siw Selvær-Pedersen
Telefon 977 97 325
E-post: siw.selver-pedersen@sus.no

Hilde Skjervold
Telefon 920 83 938
E-post: hilde.skjervold@sus.no

Lisa Søderlund Adsem
Telefon 993 55 512
E-post: lisa.soderlund.adsem@sus.no​

Ambulansefaget

Som lærling i ambulansefaget vil du rullere mellom distriktsstasjon og sentrumsnære stasjoner.

I ambulansefaget arrangeres det lærlingesamlinger for lærlingene flere ganger i året. Samlingene bidrar til samhold for lærlingekullet, refleksjon i grupper, og økt kompetanse via undervisning i form av teori og praksis. Lærlingene får PHTLS (Prehospital Trauma Life Support) og AMLS (Advanced Medical Life Support) i læretiden.

Cecilie Østråt Vigdel
Telefon 909 41 490
E-post: cecilie.ostrat.vigdel@sus.no

Sara Maymona Falstad Leavy
E-post: sara.maymona.falstad.leavy@sus.no

Portørfaget

Dette er en ny utdannelse som bygger på VG2 helsearbeiderfag. Det er et fag der du får kontakt med mange - og har varierte oppgaver.
Du er ansatt hos Divisjon for driftsservice.

Espen Hodeland Penne
Telefon 475 06 417
E-post::espen.hodneland.penne@sus.no

Leif Moen
Telefon 957 01 348
E-post: leif.moen@sus.no

Vekterfaget

Her jobber du med service og sikkerhet på sykehuset - og blir ansatt i Divisjon for driftsservice.

Kontaktperson:
Leif Moen
Telefon 957 01 348​ ​
E-post: leif.moen@sus.no

Divisjon for driftsservice har også lærlingtilbud som logistikkoperatør, yrkessjåfør, avfallsfag og kokkefag (Egersund).​

Registrering av CV og søknad:

Før du registrerer personopplysningene dine, ber vi om at du leser informasjonen nøye.

• Under feltet "utdanning/tittel" kan du skrive skoleelev. Det er viktig at du registrerer både VG1 og VG2 i utdanningsretning og utdanningsnivå.

• På spørsmål om fravær anbefaler vi at ”ikke godkjent”-fravær forklares i søknaden og at eventuell dokumentasjon på​​​ fravær tas med til intervjuet
    .
  • ​Du kan godt legge ved attester elektronisk, men du må også legge dem fram under intervjuet - og også hvis du får tilbud om læreplass.​

• Husk å oppgi to referanser. De skal være spurt på forhånd.
Sist oppdatert 17.01.2024