Dagkirurgien i Hillevåg feirer fem år

Det var god stemning på dagkirurgien i Hillevåg da de nylig feiret fem år i drift. Det ble selvsagt markert med is til alle pasientene etter operasjon.

Caroline Aspelund. Foto: Svein Lunde, SUS.
Publisert 23.05.2019
Sist oppdatert 26.04.2021

DK Hillevåg sin medarbeidere.

Femårsjubileum på DK Hillevåg ble markert med ballonger og is. Med på feiringen var blant annet medarbeiderne Torunn Veen Larsen, Solaug Haugstad Dybevik, Mette Vevatne, Hege Rolstad Skjæveland, Anne Iren Dahle Thorsen og Ingrid Hodne Voll.

Dagkirurgien har mye å feire. Blant annet har de hatt en oppsving i antall inngrep. Siden åpningen i 2014 har det vært i underkant av 3500 inngrep. Nå er målet snart nådd med rundt 4000 inngrep i året - og flere skal det bli.

I underkant av 50 medarbeidere er på jobb på dagkirurgien i Hillevåg daglig. Fagområdene de dekker er ortopedi, urologi, øvre og nedre gastro, gynekologi, øre-nese-hals, oralkirurgi og bryst-/endo-kirurgi.

– Dette er en fantastisk kjekk arbeidsplass. Her er det samlet mange dyktige yrkesgrupper, sier avdelingssjef Hege Rolstad Skjæveland, som viser til at de har både operasjonssykepleiere, anestesisykepleiere, intensivsykepleier, pre- og postoperative sykepleiere, sekretærer, rullerende anestesipersonell, legetjeneste og støttepersonell. I tillegg er det studenter og hospitanter.

Nå ser hun fram til de neste årene sammen med kolleger, pasienter og pårørende.