Finansministeren hadde bare godt å si om Engelsvoll

– Oppsummert? Det er enkelt. Pengene og innsatsen som er lagt ned her på Engelsvoll er meget vel anvendt. Det er blitt så flott, og jeg er også svært glad for at det treffer akkurat denne pasientgruppen, sier en smilende opplagt finansminister Siv Jensen i det hun avslutter møtet sitt på Klepp mandag.

Gottfred Tunge. Foto: Svein Lunde, SUS.
Publisert 24.01.2017
Sist oppdatert 21.02.2017

32118416980_71398c1e91_k.jpg

Prosjektleder Rolf Christian Aalvik (nummer to fra venstre), og leder på Engelsvoll, Liv Gunhild Aase, med sine medarbeidere, fikk i det hele tatt en så fin evaluering av Siv Jensen (til venstre) at stoltheten skygget helt for at det ble dyrt, men altså likevel riktig prioritering. Midt på bildet Klepp-ordfører Ane Mari Braut Nese og stortingsrepresentant fra FrP, Roy Steffensen. Helt til høyre byggeleder på Engelsvoll fra Sweco, Eli Haferkamp.

Sysselsettingsmidlene, som Regjeringen bevilget i fjor vinter og anvendelsen av disse, var opptakten til at finansminister Siv Jensen ville se at dette var et tiltak som virket. Hun fikk svarene hun ønsket seg. Ledelsen på Stavanger universitetssjukehus (SUS) - med Inger Cathrine Bryne i spissen, utbyggingsansvarlige og ikke minst ansatte og pasienter - var tydelig svært fornøyde de også.

– Vi hadde som mål at våre tiltak skulle kunne igangsettes raskt, at de hadde relevant anvendelse og at de ga sysselsettingseffekt. Alt dette er på plass her på Engelsvoll, understreket Siv Jensen.

Finansministeren ga høylydt uttrykk for at trivsel- og miljøfaktoren åpenbart så ut til å være godt ivaretatt og ønsket både pasienter og medarbeidere lykke til videre.

31685439293_5444382aa0_k.jpg

Siv Jensen sammen med ordføreren i Klepp kommune, Ane Mari Braut Nese, og administrerende direktør ved Stavanger universitetssjukehus, Inger Cathrine Bryne.

32345110702_b0dd7c4516_z.jpg

Siv Jensen hilste på Helle Schøyen, klinikksjef for psykisk helsevern voksne på SUS. Til høyre står Inger Cathrine Bryne.