Lilleland AS vinner kontrakt om branntetting på Nye SUS

Selskapet Lilleland AS på Klepp har inngått kontrakt om branntetting på Nye SUS. Avtalen har en anslått verdi på 18,5 millioner kroner inkludert mva og sysselsetter 5 - 10 personer i ca 3 år.

Publisert 02.07.2021
Dronebilde over Nye SUS

Foto: Mikal Haga, Kruse Smith

- Dette er en stor dag for alle oss i Lilleland as. Nå ser vi frem til å starte arbeidene sammen med byggherreorganisasjonen på Nye SUS. Sammen skal vi planlegge og levere de beste løsningene for branntetting til det nye universitetssykehuset som er under bygging i Stavanger, sier Karl Magnor Lilleland, daglig leder i Lilleland AS.

Lilleland AS skal utføre lyd- og branntetting av rør-, kanal- og kabelgjennomføringer i vegger og dekker på Nye SUS.

- Arbeidet vi leverer er i et omfang som gir arbeid til 5 - 10 personer i Lilleland AS, og jobben starter umiddelbart og vil vare frem til sykehusbygget ferdigstilles og åpner, sier Lilleland.

- Dette er en ny avtale som Nye SUS inngår her på byggeplassen til en lokal leverandør. Det er flott å se at det er mange lokale og nasjonale selskaper som konkurrerer om arbeider her. Denne gangen var det Lilleland AS på Klepp som leverte det beste tilbudet. Branntetting er svært viktig for å sikre at gjennomføringer i brannskillende bygningsdeler er tette understreker Kari Gro Johanson, prosjektdirektør for Nye SUS.