Pasientreiser: Nye avtaler for ikke-akutt pasienttransport i Stavanger, Sandnes og Randaberg kommune

Helse Stavanger HF har inngått avtaler for ikke-akutt pasienttransport i kommunene Stavanger, Sandnes og Randaberg. Avtalene gjelder fra 21. juni 2017.

Pasientreiser
Publisert 09.06.2017
Sist oppdatert 12.06.2017

​Alle pasienter som reiser med rekvisisjon har nå et tilbud om tilrettelagt transport, med unntak av reisende fra Kvitsøy.

Egenandel betales fram til frikort er opptjent.

Råd til pasientene:

• Snakke med behandleren ved behov for drosje av helsemessige grunner.
  • Kontakte Pasientreiser på telefon 05515, dersom det mangler rutegående transport og strekningen er over 10 kilometer.
  • Beregne god tid - ventetid er normalt ved pasienttransport.
  • Husk egenandel i drosjen fram til frikort er opptjent (146 kroner hver reisevei i 2017).

Dette må behandler/rekvirent gjøre:

• Behandleren vurderer om pasient har medisinsk behov for drosje.
  • Rekvirer transporten elektronisk eller ring Pasientreiser.
  • Informer pasienten om at det er normalt med ventetid ved pasienttransport.
  • Informer pasienten om egenandelen, som betales hver reisevei hvis frikort ikke er opptjent, eller det foreligger annen fritaksgrunn.

Les mer om pasientreiser