Sinus Elektro skal levere byggestrøm til SUS2023

Kontrakten har en verdi på 28 millioner kroner inkludert mva. For Sinus Elektro med dype røtter i Sandnes og på Ålgård er dette en stor og viktig kontrakt.

Ingveig Tveranger
Publisert 28.06.2019
Sist oppdatert 21.05.2021
Kontrakt til Sinus

Daglig leder Anders Ulvøy i Sinus

Provisorisk EL-anlegg innebærer at Sinus leverer et komplett anlegg for provisorisk elektrisitet og kabling for IKT til byggeplassen gjennom hele anleggsperioden. Dette betyr at Sinus Elektro skal levere strøm og belysning i alle arealer til entreprenører som er med på å bygge det nye sykehuset.

- Å sikre at vi har trygg og stabil strømleveranse og kabling for IKT, er viktig for å sikre fremdriften på byggeplassen. I tillegg skal ha vi ha en digital byggeplass, som gjør at vi må være operative med disse leveranse hele tiden. Det er bra at Sinus Elektro med sin sterke lokale forankring har nådd opp i denne anbudskonkurransen, sier Kari Gro Johanson, prosjektdirektør for SUS2023.

Sinus Elektro kommer til å sette opp et provisorisk strømanlegg gjennom en flyttbar strømsentral på sykehustomten. Det vil bli lagt til rette for at alle deler av anleggsarbeidet skal koble seg til systemet der det er behov frem til det nye sykehuset er ferdig bygget. Arbeidet starter opp allerede i juni 2019.

- Det er en viktig kontrakt for oss. Det nye sykehuset på Ullandhaug er det største anleggsarbeidet og bygget her i regionen på svært lenge. Med sine 100.000 m2 i dette første byggetrinnet er det å levere strøm og kabling for IKT en stor og kompleks leveranse. Vi ser frem til å jobbe tett med SUS2023 for å gi vårt bidrag til en effektiv fremdrift i prosjektet, sier daglig leder Anders Ulvøy i Sinus.

Han understreker at Sinus Elektro jobber for god HMS i sine leveranser, og selskapet er stolte over å få være med på å bidra til nytt sykehus i Stavangerregionen.

Sinus Elektro har hovedkontor i Sandnes og kommer med denne kontrakten til å sikre gode arbeidsplasser gjennom anleggsperioden.