Snart åpner nytt apotek i Stavanger

Større selvvalg, utvidet tilbud og ny, lys innredning er noe av det som skal være klart til den store åpningen den 1. desember.

Ørjan Lundgren (Sjukehusapoteka Vest)
Publisert 17.11.2016
I mange uker har det vært jobbet på spreng for å gjøre klart til åpning av et nytt og større apotek i Stavanger. Og det blir mye nytt forteller apoteker Tonje Folkvang i Sjukehusapoteket i Stavanger.

Til nå har det meste av arbeidet foregått på baksiden av veggene til apoteket. Snart åpner vi dette opp slik at lokalet blir mye større enn det vi har i dag, forteller Folkvang.

Lyst og trivelig
I dag er det mørk trefarge som preger alle veggreolene i apoteket. Dette skal nå byttes ut.
Vi har hatt det litt mørkt i våre lokaler, men nå blir det lyst, trivelig og moderne. Det gleder vi oss veldig til, forteller Folkvang.

De nye veggreolene kommer mot slutten av denne uken og da begynner arbeidet med å bytte ut de gamle hyllene.
Alle resepturene vil bli fornyet også, forteller hun.

Resepturene er der pasientene får utlevert sine resepter. Disse vil være skjermet enda bedre enn tidligere for å sikre diskresjon.

Større produktutvalg
Det blir større plass i det nye apoteket samt et større produktutvalg.
Vi får mange flere hyller med gode produkter, og det blir hele syv reoler med hudpleieprodukter, forteller Folkvang.

I tillegg får apoteket en egen hylle som er «skreddersydd» til pasientene.

Denne hyllen er bygget på bakgrunn av tilbakemeldinger vi har fått fra sykehusavdelingene og behov som en del pasienter ved sykehuset gjerne har, forteller hun.

Tonje.jpg
Apoteker Tonje Folkvang i Sjukehusapoteket i Stavanger.

Fokus på ernæringsprodukter
En annen ting som vil være nytt er at det vil komme et eget kjøleskap for ernæringsprodukter.

Dette er en viktig kategori som vi har fokus på. Det er mange pasienter som kan ha et behov for ekstra næring når de skal hjem fra sykehuset, sier Folkvang.

Helt fantastisk samarbeid
Helse Stavanger har vært en god samarbeidspartner i prosjektet og vært behjelpelig hele veien.
Helse Stavanger og prosjektlederen har vært helt fantastisk. Det har gjort dette mye lettere for oss i denne ombyggingsprosessen og har vært helt avgjørende for at dette skal bli en god lansering, sier Folkvang.

I tillegg, så har vi fått masse god hjelp fra apoteker Roy Rangjord i Bergen med hensyn til skilting og profilering. Det har vært til stor hjelp, forteller hun.

Offisiell åpning 1. desember
Om litt mer enn to uker så skal alt være klart for åpning av nye lokaler.

Vi gleder oss masse til åpningen og ønsker alle pasienter, pårørende, ansatte og andre kunder hjertelig velkommen, sier Folkvang med et smil.