Hvordan komme seg til sykehuset

Det er flere offentlige transportalternativ for å komme seg til Stavanger universitetssjukehus. Her finner du en kort oversikt.

Pasientreiser er reiser til og fra offentlig godkjent behandling. Sjukehuset har ansvaret for pasientreiser og dekker rimeligste reisemåte for pasienten.

Avdeling for pasientreiser

Flere rutebusser går forbi sjukehuset.

På nettsidene til kolumbus.no finner du reiseplanlegger, kart og bussruter med oversikt over stoppesteder og tider.

Stavanger lufthavn, Sola ligger 13 km fra sykehuset

Det går flybuss fra Stavanger lufthavn Sola til Stavanger universitetssjukehus hvert tjuende minutt.

Rutetider på nettsidene til flybussen

Ved inngang 2/parkeringshuset står det som regel ledige biler. Ved behov er våre medarbeidere i resepsjonen tilgjengelig 24 timer i døgnet og kan bestille taxi til deg.

Nærmeste togstasjon er Paradis stasjon. Denne ligger om lag én kilometer fra hovedbygget.

Hvis du må vente på transport på sjukehuset, har vi et eget venteareal for pasienter og pårørende i nærheten av hovedinngangen.

Sist oppdatert 26.04.2024