Nytt RAKOS prosjekt CallerSim

RAKOS har mottatt to millioner fra Sparebankstiftelsen SR-Bank

Publisert 22.01.2024
Sist oppdatert 23.01.2024
En gruppe mennesker som poserer for et bilde foran en gul lastebil
Bak fra venstre: Arne Rannestad (Sklls), Håkon Strand (Sklls), Trine Bjørnsen (Sklls), Jorunn Vik (RAKOS) og Ole Paulsen (Sklls). Forann fra venstre: Eirik Løland (Sparebankstiftelsen), Lena Ailin Heimvik (klinikksjef Prehospital klinikk) og Thomas Werner Lindner (Leder RAKOS)

Disse midlene vil støtte et innovativt prosjekt som skal gi barn og unge muligheten til å trene på ulike nødsituasjoner, slik at de vet når og hvordan de skal ringe etter hjelp.

Prosjektet skal også utvikle et CallerSim-verktøy for barn og unge, som skal brukes i førstehjelpsopplæringen i skolen.

Hele befolkningen utgjør det første leddet i akuttkjeden som redder liv. Derfor vil vi bidra til å sikre at barn og unge tar raskt kontakt med oss i nødsituasjoner.