Vi anbefaler at du alltid bruker siste versjon av nettleseren din.

For medarbeidere

Her finner du informasjon om og påloggingslenke til Gat, og annen informasjon som er aktuell for deg som jobber på SUS. Husk at du har tilgang til intranett hjemmefra.

Hva er MinGat?

MinGat er en personlig webside for deg som er ansatt i Helse Stavanger. Her kan du finne lønnsslippen din, se egen arbeidsplan, sende forespørsel til leder, registrere overtid med mer. Lederen din sørger for tilgang når du blir ansatt.

 

 

Slik bruker du MinGat hjemmefra 

Du kan få tilgang til MinGat hjemmefra ved å bruke tofaktor autentiseringsløsning. 

Slik bruker du MinGat hjemmefra med sikkerhetsløsning


Aktuelle dokumenter om MinGat

    Nå har du tilgang til intranettet uansett hvor du befinner deg. Det gjelder også på mobiltelefonen. 

    For å få tilgang til intranettet utenfor jobb, må du ha sikker pålogging. Dette fungerer på samme måte som BankID. På jobb kalles denne løsningen for Microsoft Authenticator (MFA). Det er dette som gjør at du får tilgang til for eksempel e-posten din, intranettet og dokumentene dine fra hvor som helst. 

    Viktig! Du må være på jobb på Helse Vest-nettverket første gangen du setter opp MFA. Microsoft må skjønne at du faktisk jobber her. Ha mobiltelefonen din tilgjengelig. Det er fordi du framover kommer til å bruke mobilen for å godkjenne påloggingen din. Husk derfor å sette opp MFA på telefonen du tar med deg hjem fra jobb. 

    Når du setter opp MFA på jobb for første gang, kan du bruke denne brukerveiledningen

    Kontakt Helse Vest IKT dersom du trenger hjelp. 

    Telefon 55 97 65 40 
    KundewebKundeweb - Forside (ihelse.net)

    Når du har satt opp Authenticator, har du tilgang til alt innholdet ditt i Microsoft 365. Intranettet får du tilgang til i SharePoint-appen. Dette er en app du laster ned på telefonen din. 

    Egenmelding

    Egenmeldt sykefravær kan ikke benyttes før du har vært ansatt i to måneder. 

    Har du luftveissymptomer?

    Du skal holde deg hjemme ved nyoppståtte luftveissymptomer hvis du føler deg syk. Symptomer kan være feber, hoste, tung pust, sår hals eller nedsatt lukt-/smakssans. 
     
    Du bør bli hjemme til du er feberfri i 24 timer og formen er i bedring. Restsymptomer som rennende nese, snørr, heshet og noe hoste er greit.

    Munnbindbruk

    Medarbeidere som har luftveissymptomer eller restsymptomer: Bruk munnbind så lenge du har symptomer. Dette gjelder også ved lette symptomer.
     
    Medarbeidere som har husstandsmedlemmer med covid-19, eller hvor dette er mistenkt: Bruk munnbind i kontakt med pasienter og medarbeidere i symptomperioden og i fem døgn etter det.
     
    I pasientkontakt: Bruk munnbind i all kontakt med luftveissyke pasienter – uavhengig av pasientens testresultat. ​
    Hvis du er syk og trenger legehjelp, eller har behov for individuell helserådgiving, kontakt fastlege eller legevakt på telefon 116 117. ​

    Har du glemt passordet til PC-påloggingen eller andre systemer du bruker? 

    Dersom du har registrert mobilnummeret ditt i MinGat, kan du motta passord som du, leder eller kollega bestiller i samlepunktet, på SMS.

    Du kan bestille passord for kolleger via samlepunktet. Les mer på intranett (kun for medarbeidere).

    Passord til MinGat må du bestille i MinGat, og ikke via samlepunktet.​​


    Alle medarbeidere i Helse Stavanger skal ha ID-kort med bilde. Du skal alltid ha på deg kortet synlig for andre. Du får utelvert ID-kort hos kundesenteret, U-etg i F-bygget. Du må ha med deg gyldig legitimasjon.

    ID-kortkontoret har åpent mandag - fredag 07.30-15.00
    Telefon: 51 51 87 00
    Send e-post

    Ta kontakt med kundesenteret dersom du har glemt ID-kortet ditt.

    Kontaktinformasjon til personalavdelingen
     
    Telefon: 51 51 80 50
     
    Postadresse
    Helse Stavanger HF
    Personal- og organiasjonsutvikling
    Postboks 8100
    4068 Stavanger
     
    Besøksadresse
    Spinneriveien 20
    4016 Stavanger​

     

    Kundesenteret har åpent mandag - fredag 07.30-15.00
    Telefon: 51 51 87 00
    Send e-post

    Du kan registrere permanent tilgang til trådløst nett når du er på jobb. Du må være på en jobb-PC. 

    Gå til pålo​gging​

    Kontaktinformasjon til Helse Vest IKT 

    Telefon: 55 97 65 40
     
     
     

    S​lutt​​attest

    Sluttattest er en attest som ansatte kan få ved forespørsel til lederen sin når de slutter i jobben.

    Attesten skal inneholde opplysninger om arbeidstakerens navn, fødselsdato, hva arbeidet har bestått i og arbeidsforholdets varighet.
     
    Les mer om sluttattest i Arbeidsmiljøloven § 15-15 her: § 15-15. Attest (arbeidstilsynet.no)​

    Tje​nes​te​​bevis

    Dersom du ikke har fått sluttattest, men trenger et tjenestebevis til søknad på skole eller videreutdanning, kan du få dette fra Helse Stavanger. 
     
    Et tjenestebevis inneholder kun opplysninger om stillingstittel, avdeling/enhet, stillingsprosent/timer og hvor lenge du jobbet i foretaket. Det vil ikke være ytterligere informasjon om arbeidsoppgavene du hadde.
     
    Tjenestebevis er basert på uttrekk av opplysninger fra lønnssystemet vårt. Timer som opplyses i tjenestebeviset er merarbeid opptil 100 %. Overtidsarbeid utover full dag/full uke blir ikke inkludert.

    Til ansatte so​​m ønsker tjenestebevis

    Helse Stavanger har automatisk generert tjenestebevis. Logg på brukeren din på en Helse Stavanger-PC. Gå inn på pulsen og søk på tjenestebevis, her vil du komme til en side med informasjon samt en link som tar deg videre til en IKT-side for bestilling.
     
    Behandlingstiden er 1 uke.
     
    Når tjenestebeviset er generert og signert elektronisk av personalavdelingen, sendes originalen til deg via Digipost.

    Til tidligere a​​​nsatte som ønsker tjenestebevis

    Send en e-post til tjenestebevis@sus.no​.
     
    ​Oppgi ditt fulle navn, fødselsdato og når du var ansatt i Helse Stavanger.
     
    Behandlingstiden er 4 uker.
     
    Når tjenestebeviset er klart og signert elektronisk av personalavdelingen, sendes originalen til deg via Digipost.

    ​Du kan søke om parkeringstillatelse dersom du oppfyller fastsatte kriterier. Disse er:

    • reisetid med kollektivtransport overstiger 40 min. eller mer enn to kollektivbytter
    • reisetid med kollektivtransport overstiger 30 min. eller mer enn to kollektivbytter dersom du jobber turnus i pasientbehandling
    • du har barn i barnehagen, 1. eller 2. klasse
    • du er over 62 år
    • dokumentert bevegelseshemmet (legeerklæring leveres bedriftshelsetjenesten)

    Medarbeidere med særskilte behov som per i dag ikke er tatt inn i kriteriene, kan søke transportutvalget om parkeringstillatelse på særskilt grunnlag. Søknaden sendes til parkering@sus.no  

    Søk om parkering her​

    ​Generell parkeringsinformasjon

    Parkeringstillatelsen gir deg rett til å parkere på tildelt område, men det ingen garanti for at det er ledig parkeringsplass.

    Innvilget parkeringstillatelse er først gyldig når du har aktivert denne hos Aimo Park.  

    Dersom avtalen ikke aktiveres i løpet av to måneder, blir tillatelsen trukket tilbake og du må søke på nytt. 

    Ansattparkering via Aimo

    Parkering uten parkeringstillatelse

    Det selges egen parkeringstillatelse for kveld og natt, som også gjelder for medarbeidere som ikke oppfyller gjeldende kriterier. Kveldsvakt regnes fra klokken 13.00. Nattevakt regnes til klokken 09.00. Parkeringstillatelsen er kun gyldig på Aimo Park sine områder skiltet for medarbeidere.   

    Det selges egen parkeringstillatelse for dagsparkering, som også gjelder for medarbeidere som ikke oppfyller gjeldende kriterier. Denne tillatelsen er gyldig inneværende dag til klokken 09.00 påfølgende dag. Dagsparkeringstillatelsen er kun gyldig på parkeringsområdene Teknikken og Bekketunet. 

    Dersom du oppfyller kriteriene, men kun ønsker å kjøpe dagsparkering en gang i blant, må du søke om parkeringstillatelse for å få tilgang til dette produktet til en redusert pris.    

    Det selges egen parkeringstillatelse for helg og helligdag, som også gjelder for medarbeidere som ikke oppfyller gjeldende kriterier. Denne gjelder i tidsrommet fredag klokken 13.00 til mandag klokken 09.00. På helligdager er parkeringstillatelsen gyldig i tidsrommet 00.00-09.00 påfølgende dag (det vil si 24 timer pluss ni timer ekstra).  

    Du finner disse parkeringsalternativene i appen til Aimo park. Velg parkeringsavtaler – SUS ansattparkering SUS Våland dag/natt/helligdag/sommervikarer. Deretter velger du alternativet du trenger. Du må fylle ut ansatt-/ressursnummer. Dette finner du på lønnsslippen din eller i samlepunktet. Du kan parkere på områdene som er merket ansattparkering på SUS Våland.  

    Kjøpe parkering uten ansattnummer

    Lærlinger, studenter eller andre som enda ikke har fått et ansattnummer, kan møte opp på kundesenteret på SUS for å registrere bilen for den dagen eller perioden de skal være på SUS. Kriterier for kjøp må oppfylles.

    Les mer på sidene til kundesenteret

    Priser

    ​Parkeringstillatelse
    Månedskort 
    Begrenset antall. Søknadspliktig.
    200,- per måned AIMO
    Dagsparkering
    Områdene Teknikken og Bekketunet
    100,-
    75,- dersom du oppfyller kriterier
    AIMO
    Kveld/natt/helg/helligdag 104,- per måned AIMO
    Helg og helligdag 100,- per år AIMO
    Registrering av bil ifm. 
    møtevirksomhet, ansatte fra eksterne lokasjoner og studenter/ 
    elever i praksisperiode
    75,- per dag
    200,- per måned
    SUS kundesenter
    El-billading 75,- per dag (+15% påslag fra Easypark) Betales i Easy-Park-appen eller på automat.

    Du må ha en aktiv parkeringstillatelse for å kjøpe ladekort.
    Mopeder/MC Gratis på angitte plasser
    Andre produkter For andre produkter, som servicebil, særskilt parkering og vaktparkering, ta kontakt med SUS kundesenter på kunde@sus.no for kriterier, gyldighet og priser.

    Spørsmål om parkering?

    Send e-post til kundesenteret på parkering@sus.no eller ring 51 51 80 00. 

    Sykkelparkering

    Medarbeidere oppfordres til å sykle til jobb, eller benytte kollektivtrafikk. Sykkelparkeringen på Våland er adgangskontrollert. 

    Medarbeidere har anledning til å lease el-sykkel via HjemJobbHjem-ordningen.

    Hjem-Jobb-Hjem (HJH)

    SUS har inngått en HjemJobbHjem-avtale, og det gir deg flere fordeler. Du kan kjøpe en 30-dagersbillett for buss og tog i Rogaland. Denne koster 515 kr for én sone (Nord-Jæren), 815 kroner om du skal reise mellom to soner og 1115 kroner om du skal reise mellom tre eller flere soner.

    I tillegg får du automatisk tilgang til en rekke el-sykler og bysykler.

    Gjennom avtalen tilbyr SUS leasing av elsykler til medarbeidere på SUS. Ordningen skjer over lønnstrekk, og har en varighet på tre år.

    Mer om HjemJobbHjem og registrering finner du på intranettet. 

     

    Sist oppdatert 09.01.2025