Jotne Ankers vinner kontrakt for ståltrapper til nye SUS

Jotne Ankers med beliggenhet i Halden, skal levere metallarbeider som betyr ståltrapper både inn- og utvendig til nye Stavanger universitetssjukehus. Kontrakten har en samlet verdi på 54 millioner kroner inkludert mva.

Publisert 24.09.2020
Sist oppdatert 05.09.2022
Kontrakt til Jotne Ankers

På bildet fra ventre; Jotne Ankers team for kontrakten; Jon Ketil Mathisen, Nils Håkon Sandtorp, Terje Rogstad, Haitham Alkarami og Rune Chruicshank Foto: Jotne Ankers

Jotne Ankers skal i tillegg til ståltrappene inne og ute også levere rekkverk, håndløpere, plattformer, løftebord og kranbane til det nye universitetssykehuset i Stavanger.

- Vi ser frem til å levere trapper til hvert bygg, i tillegg til alt det andre som er nevnt. Dette er et stort og viktig oppdrag for oss. Nå ser vi frem til å planlegge godt sammen med prosjektorganisasjonen for nye SUS, sier daglig leder Nils Håkon Sandtorp.

Alt i alt skal Jotne Ankers levere 40 trapper, 900 m rekkverk og 3000 m håndløpere.

Det betyr at seks personer er sysselsatt i verkstedet og seks personer for montering når den tid kommer. I tillegg vil to ingeniører og jobbe med prosjektstyring og prosjektering.

- Det fine med sykehusprosjektet i Stavanger er at vi nå går inn i de digitale byggetegningene deres og jobber der for å planlegge og prosjektere. I den digitale byggetegningen kan vi også koble oss på andre leverandører som vi samhandler med, sier Sandtorp.

Jotne Ankers har kontor og produksjonslokaler i Haldensområdet i Østfold. Selskapet har vært i markedet siden slutten av 1950 og har lange tradisjoner på leveranser av metallarbeider på trapper, rekkverk og detaljer i stål. Jotne Ankers leverer til prosjekter i hele landet.

- Vi får nå en meget erfaren leverandør inn prosjektet, og det passer bra. Nye SUS er landets største byggeplass og vi har et stort og komplekst prosjekt. Det blir fint å få Jotne Ankers som har erfaring fra andre store prosjekter inn på vår byggeplass, sier prosjektdirektør for nye SUS, Kari Gro Johanson.