Motek skal levere oppheng for «alt» på SUS2023

Motek har vunnet kontrakten for felles teknisk opphengssystem med SUS2023. Det gjelder alt oppheng av rør, teknikk, elektronikk, ventilasjon, sprinkler og himlinger på det nye sykehuset på Ullandhaug. Kontrakten har en verdi på 13 millioner kroner inkl mva.

Ingveig Tveranger
Publisert 22.02.2019
Sist oppdatert 09.02.2021

Motek Johanson og Petersen.jpg

Kari Gro Johanson, prosjektdirektør SUS2023 og Eirik Petersen, salgsdirektør Motek

Det er Moteks avdeling i Sandnes som skal stå for hovedleveransen, med god støtte fra hovedkontoret i Oslo.

- Vi er veldig glade for å ha vunnet denne kontrakten, som vi ser at vår erfaring med sykehus i både inn og utland bidrar til, sier salgsdirektør i Motek, Eirik Petersen.

Han opplyser at selskapet har levert opphengsløsninger til Sykehuset Østfold Kalnes, Universitetssykehuset i Nord-Norge Tromsø og Haukeland Sykehus Bergen.

Moteks leverer løsninger for oppheng av teknisk utstyr på det nye sykehuset.

Moteks løsninger er innovative fordi opphenget støpes inn i taket, noe som gjør at man ikke trenger å bore i bygget. Dermed gir dette renere og roligere arbeidsmiljø for de som bygger, og er svært fleksibelt for endringer om behovet melder seg.

Samtidig reduseres antall forskjellige elementer betraktelig og dermed forenkler installasjonsarbeidet som er skånsomt for montørene.

- Det fine er at vårt opphengssystem passer til alt av teknisk utstyr som elektronisk og elektrisk utstyr, samt ventilasjon og sprinkleranlegg. I tillegg kan man benytte det til rør og himlinger i tillegg, så vi mener at dette er bra for SUS2023, sier Petersen.

- Vi setter pris på at det er Moteks avdeling i Sandnes som skal levere på denne kontrakten, lokal forankring er viktig for oss. Samtidig liker vi at selskapet jobber innovativt slik at vi får på plass en kompleks løsning der «alt» er med, sier Kari Gro Johanson, prosjektdirektør for SUS2023.