Nordic Edge Expo: SUS inviterer til dialog og åpen innovasjon

Stavanger universitetssjukehus er for første gang på plass med egen dialogstand på Nordic Edge Expo. Målet er å få ideer og innspill til å utvikle det nye sykehuset i en smartere retning.

Ingveig Tveranger
Publisert 23.09.2019
Sist oppdatert 30.09.2021
Nordic Edge Expo

SUS sin stand på Nordic Edge Expo

SUS er på Nordic Edge Expo for å møte folk med kunnskap, innsikt og kompetanse slik at vi får dele det vi jobber med og få innspill utenfra.

Vi jobber i et spennende, innovativt og kompetent universitetssykehus!

Overbyggende tema for vår stand er: «Smart buildings as lifesavers?»

Vi ønsker med standen å involvere et bredt og teknologi-interessert publikum til å komme med ideer og innspill til digitalisering av sykehuset. Innspillene blir tatt videre til relevante medarbeidere på SUS.

SUS ønsker også å synliggjøre at vi er et universitetssykehus som aktivt bruker simulering for å oppnå gode resultater, og samtidig ha en «ice-breaker».

Vi har med to Little Anne QCPR treningsdukker på standen. Gjester kan få teste hvor gode de er i HLR. Vi setter den i utgangspunktet opp i race-funksjon, slik at to og to kan konkurrere mot hverandre i hvem som er best i HLR.

Det er SUS2023, SUS2023 Organisasjonsutvikling, Forsknings- og innovasjonsavdelingen og WiseAge/Sesam som samarbeider om dialogstanden sammen med COWI.

I tilknytning til messen er det en internasjonal smartbykonferanse, og blant annet skal prosjektdirektør for SUS2023, Kari Gro Johanson delta. Blant foredragsholderne under konferansen finner vi også regjerende verdensmestere i BIM-modellering fra Autodesk AEC Excellence Awards Kristoffer Tungland og Torgeir Midthun Fadnes fra COWI. Prosjektet de vant prisen for var SUS2023.

Se programmet her – og sjekk ut om dette er viktig/interessant for deg eller noen du kjenner.