Protan Entreprenør signerer kontrakt med nye SUS

Protan Entreprenør og Helse Stavanger inngår kontrakt om taktekking på alle takene på nye SUS, verdt 41 millioner kroner inkludert mva.

Publisert 27.08.2020
Sist oppdatert 23.08.2022
Kontrakt til Protan

Fv. Kari Gro Johanson, prosjektdirektør nye SUS, Eirik Saksenvik, prosjektselger Protan, Lars Egil Borsheim, prosjektleder bygg nye SUS, Frank Michael Jensen, Regionsjef Protan i Rogaland og Karen Mauritzen Midbøe, rådgiver anskaffelser/jurist nye SUS.

- At nye SUS velger Protan til dette viktige og krevende prosjektet er en tillitserklæring som vi setter svært stor pris på, sier regionsjef i Protan Entreprenør, Frank Michael Jensen, som også opplyser at dette er det største enkeltoppdraget selskapet har vunnet.

- Vi ser frem til å komme i gang med planlegging og gjennomføring av arbeidene.

Protan Entreprenør skal levere ca. 25 000 m2 isolasjon og taktekking som samlet utgjør takene på hele det nye universitetssykehuset i Stavanger. Kontrakten inneholder også opsjonspriser på inntil 50 000 m2 byggetidstekking som sørger for tett bygg under selve byggeprosessen.

Protan starter arbeidene på nye SUS allerede i september i år med leveranse av byggetidstekking over underetasjene på det nye universitetssykehuset.

- For oss medfører dette prosjektet at vi i gjennomsnitt sysselsetter 7-8 taktekkere over en periode på 16 måneder. Vi har et godt og kompetent team klart til å ta fatt på denne oppgaven, opplyser Jensen.

Kalkulatør Eirik Saksenvik forteller at takene på det nye universitetssykehuset i Stavanger skal tekkes med «Protan Titanium+», et rotbestandig takbelegg som er spesielt egnet for beplantning. Beplantning med sedum inngår ikke i oppdraget til Protan.

Protan Entreprenør skal dermed levere både byggetidstekking/dampsperre, isolasjon og takbelegg samt permanent taksikring for driftspersonell.

- Her i prosjektet gleder vi oss over å ha fått taktekkingsløsningen og leverandøren på plass. Det blir fint å få Protan Entreprenør i aksjon her på byggeplassen. Vi ønsker dem velkommen i det store teamet vi har for å levere nytt universitetssykehus i Stavanger, sier prosjektdirektør for nye SUS, Kari Gro Johanson.