Ramirent vinner kontrakt for brakkerigg med SUS2023

Kontrakten har en verdi på nær 40 millioner kroner, inkludert mva. Ramirent skal levere brakkeriggen til byggeplassen for det nye sykehuset på Ullandhaug i Stavanger.

Ingveig Tveranger;
Publisert 02.05.2019
Sist oppdatert 06.04.2021
Ramirent-signering.jpg

Kari Gro Johanson, prosjektdirektør SUS2023 og Odd G. Sund, direktør Ramirent/Solution

Kontrakten ble signert den 29. april og allerede den 3. juni skal første del av brakkeriggen være klar til bruk.

Nå starter en ny fase på byggeplassen når den store byggetomten også får deler av infrastrukturen på plass for å kunne øke aktiviteten for nytt sykehus i Stavanger.

- Arbeidet med å opparbeide byggeplassen følger planene, og nå gjør vi oss klare for betongarbeidene som starter i sommer. Det er bra å vite at vi har med oss en erfaren leverandør som Ramirent, sier Kari Gro Johanson, prosjektdirektør for SUS2023.

Hun gleder seg over at nok en kontrakt er på plass, og at Ramirent er klare til å levere. Nå skal Ramirent sette opp brakker på byggeplassen med kontorer for ca 100 personer og ca 650 personer som skal ha garderober, spiserom og serviceanlegg.

- Vi ser frem til å komme i gang. Dette er en spennende kontrakt for oss fordi den er direkte med byggherren Helse Stavanger. Vanligvis får vi slike oppdrag i en totalentreprise, sier Odd G. Sund, direktør Solution/Ramirent i Norge.

- Med dette utrolig spennende prosjektet har vi benyttet vår prosjektavdeling RIGG og DRIFT i Solution i godt samarbeid med Ramirent lokalt i Stavanger. Vår prosjektavdeling begynner nå å få en solid erfaringsbase, som vi stadig utvikler for å kunne støtte våre kunder med gode og kostnadsbesparende løsninger, sier Sund.

- Vi forventer å sysselsette ca 25 personer ved opprigg av disse modulene. Det vi skal levere er en komplett brakkerigg. Målet vårt er at de som jobber på byggeplassen skal ha gode forhold når de er innom brakkene. Totalt er leveransen på 3400m2 brakker, sier Sund.